| 
  • If you are citizen of an European Union member nation, you may not use this service unless you are at least 16 years old.

  • Finally, you can manage your Google Docs, uploads, and email attachments (plus Dropbox and Slack files) in one convenient place. Claim a free account, and in less than 2 minutes, Dokkio (from the makers of PBworks) can automatically organize your content for you.

View
 

Αρχική Σελίδα

Page history last edited by Nikolaos Kypriotakis 10 years, 7 months ago

Καλώς ήρθατε στο χώρο εργασίας μας!

"Φυσική και Θρησκεία"

 

(ή τουλάχιστον: "Φυσικές Επιστήμες και Θρησκεία")

(με σαφείς προεκτάσεις βέβαια στην ... επιστημολογία, τη φιλοσοφία, την ψυχολογία ...)


Είστε έτοιμοι να κρίνουμε τη "Θεωρία για τα Πάντα" και τα όριά της;
Τελικά είναι New Age η εποχή μας;

Τι θα γίνει επιτέλους με αυτή μας την ... υπαρξιακή αγωνία
όταν 

"η βασική διατύπωση της δομής του σύμπαντος 
θα τυπωθεί και θα φορεθεί σε ... μπλουζάκι" 

κύριε Hawking ;

 
Τι λέτε, θα συνεχίσουμε να κάνουμε εκπαίδευση fast food,
ή θα βάλουμε το στοχασμό μας, τα ενδιαφέροντά μας, το πάθος μας, τη δημιουργικότητά μας και τα ταλέντα μας σε κίνηση; ...

 

Όχι, όχι δεν μας απασχολεί μονάχα το θέμα που εκφράζουν οι παρακάτω δύο εικόνες

 
 

 

και επίσης στον όρο θρησκεία δεν συμπεριλαμβάνουμε μονάχα το χριστιανισμό

 

 

Να μην ξεχνάμε και το blog του μαθήματος της Φυσικής!

  • http://physicsmarkopoulo.blogspot.com
  •  Μάθε ποια στοιχεία διαμορφώνουν μια καλή συνεργατική εργασία και δες πως άλλοι χρήστες του PBworks χρησιμοποιούν τους χώρους εργασίας τους: PBworks educator community.

 

Να μην ξεχνάμε και το blog του σχολείου μας!

 

Θέλεις βοήθεια;

 

Comments (34)

Dimitra Polizou said

at 1:53 pm on Sep 30, 2010

Θρησκεία και επιστήμη..... Ένα αμφιλεγόμενο θέμα.....

Dimitra Polizou said

at 1:57 pm on Sep 30, 2010

Πώς τελικά δημιουργήθηκε ο κόσμος??? Ποιος είναι ο δημιουργός του??? Υπάρχει όντως διαμάχη μεταξύ θρησκείας και επιστήμης????Υπάρχουν πολλές απόψεις...

Maria Papakonstantinou said

at 2:04 pm on Sep 30, 2010

Όντως υπάρχουν πολλές απόψεις και διαφέρουν εγώ πάντως πιστεύω ότι θρησκεία και επιστήμη μπορούν να συνυπάρχουν παρά τις διαφορές τους....

Eleni C. Macropulos said

at 3:50 pm on Sep 30, 2010

Επιστήμη & Θρησκεία...Αντίθετες απόψεις η κάθε πλευρά...Το σωστό κατά τη γνώμη μου είναι να μην απορρίπτουμε τις γνώμες με τις οποίες διαφωνούμε αλλά να τις δεχόμαστε.Πράγμα που διαπίστωσα ότι δεν κάνει ο κύριος Dawkings....

Eleni C. Macropulos said

at 3:52 pm on Sep 30, 2010

Πιστεύω ότι η εργασία που θα κάνουμε θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον!!!!!!!:-) :-p :-0

Dimitra Polizou said

at 10:15 pm on Sep 30, 2010

Συμφωνώ απόλυτα με την Ελένη στο ότι δεν πρέπει να απορίπτουμε γνώμες με τις οποίες είμαστε αντίθετοι.Ο κάθε άνθρωπος
αφού ενημερωθεί θα αποφασίσει ο ίδιος ποια άποψη θα ασπαστεί.....Προσωπικά εγώ πιστεύω ότι είναι δύο τελείως αντίθετες έννοιες
και δεν πρέπει να τις συγχαίουμε.....Οι άνθρωποι από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα έχουμε την ανάγκη να πιστεύουμε σε κάτι
υπερφυσικό και κάπως ανεξήγητο για αυτούς.Η επιστήμη από την άλλη πλευρά έχει κάνει σπουδαίες ανακαλύψεις και έχει βοηθήσει την ανθρωπότητα
να εξελιχθεί και να προοδεύσει....Ο κ.Dawkings μας μιλά μόνο για τα κατορθώματα της επιστήμης χψρίς να λαμβάνει υπ΄οψιν του πόσα καλά έχει προσφέρει στον άνθρωπο η θρησκεία....

Eleni C. Macropulos said

at 11:04 pm on Sep 30, 2010

Οι δυο πλευρές σκεύτονται & ερμηνεύουν εντελώς διαφορετικά τα πάντα! Όπως έχουμε πει στο μάθημα των θρησκευτικών με τον κ.Σκαλτσά, δεν υπάρχουν όρια στην αγάπη.Ακόμη, μερικές φορές μας παρασύρει το συναίσθημα και υπερβαίνουμε κάποια όρια χωρίς όμως να γινόμαστε καταστροφικοί.Η επιστήμη από την άλλη, κινείται στα πλέσια της λογικής και δεν υπερβαίνει ποτέ κανένα όριο.Καταλαβαίνουμε έτσι ότι οι δυο πλευρές έχουν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία.

Ο κ. Dawkings , όπως είπες βασίζεται μόνο στην επιστήμη και οτιδήποτε δεν υπερβαίνει τα όρια της λογικής...Και φαίνεται ότι δεν κατανοεί την ουσία της θρησκείας...

Eleni C. Macropulos said

at 11:06 pm on Sep 30, 2010

Είναι πολλά που έχουμε να συζητήσουμε:-)

Nikolaos Kypriotakis said

at 11:58 pm on Sep 30, 2010

Ωραία χαίρομαι πολύ που ξεκινήσαμε ... !!
Νομίζω πως θα πάρει λίγο καιρό μέχρι να εξοικειωθείτε με τη χρήση αυτού του wiki, μην παραμελείτε τις άλλες σελίδες ... (βλέπε navigator), δημιουργήστε νέες αν θέλετε, φροντίστε το προφίλ σας και το avatar σας, ενημερώστε τον πίνακα δραστηριοτήτων μαθητών, θέστε ερωτήσεις, δώστε links, κλπ κλπ
Κατάφερε να σας προκαλέσει ο κος Dawkings ; ...
Ναι είναι πράγματι πολλά αυτά που έχουμε να συζητήσουμε ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ
Μας έκανε και τη χάρη ο Hawking να φέρει και πάλι το ζήτημα στην επιφάνεια με το βιβλίο του The Grand Design
(το έχω στο Kindle, οπότε μπορώ να σας το δώσω αν ενδιαφέρεστε ...)


Nikolaos Kypriotakis said

at 12:13 am on Oct 1, 2010

Α .. και κάτι ακόμα: το wiki μας είναι πλέον ανοικτό στο κοινό (ότι γράφουμε εδώ, μπορεί οποιοσδήποτε να το διαβάσει)
Έχω προσθέσει νέο link σε άρθρο της Ελευθεροτυπίας για το Grand Design

Dimitra Polizou said

at 11:25 am on Oct 2, 2010

"Αλίμονο,δεν μπορώ να σεβαστώ την πίστη σου αλλά τη σέβομαι και την κατανοώ" όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ.Dawkins.Όπως προείπα πάντα κατηγορούμε τα χειρότερα της θρησκείας και αγνοούμε τα καλύτερα.
Όλοι σκεφτόμαστε το φανατισμό και τους εκάστοτε καιροσκόπους.Υπάρχουν όμως και καλλιεργημένοι θεολόγοι, οι οποίοι διδάσκουν την πραγματική θρησκεία μέσα από τις εμπειρίες και τις ευρύτερες γνώσεις τους.

Dimitra Polizou said

at 11:50 am on Oct 2, 2010

Συμφωνώ απόλυτα με μία φράση του κ.Dawkins "Δεν υπάρχουν χριστιανόπουλα:μόνο παιδιά χριστιανών γονέων.Χωρίς να θέλω να κατακρίνω το χριστιανισμό ή την όποια θρσκεία
θεωρώ ότι είναι λάθος να βάζουμε τα παιδιά να αποφασίζουν από τόσο μικρή ηλικία
και ουσιαστικά δεν αποφασίζουν τα ίδια αλλά οι γονείς τους για αυτά.Έίναι λοιπόν κάπως άδικο.Πιστεύω ότι το καλύτερο για τον οποινδήποτε είναι να ενημερωθεί από όποια ηλικία
θεωρεί ο ίδιος κατάλληλη και όταν πιστεύει πως είναι ο ίδιος έτοιμος να αποφασίσει σε ποια θρησκεία θα στραφεί.....

Eleni C. Macropulos said

at 9:32 pm on Oct 2, 2010

Σε αυτό Δήμητρα θα διαφωνήσω.
Κατά τη γνώμη μου η θρησκεία δεν αποτελεί μόνο το ότι πιστεύω στον Θεό(ανάλογα το δόγμα μου).Αλλά υποστηρίζω ότι προϋποθέτουν κάποια πράγματα...Δηλαδή, ανάλογα με το δόγμα που ασπαζόμαστε καθορίζεται ο τρόπος της ζωής μας ( από την βρεφική ηλικία στη προκειμένη περίπτωση).Γεια παράδειγμα, από την βρεφική μας ηλικία ερχόμαστε σε επαφή με τον χριστιανισμό και όσο μεγαλώνουμε, οι γονείς μας, μας μεταδίδουν τις αξίες του.(ανιδιοτέλεια,γενναιοδωρία κλπ) Έτσι διαμορφώνεται η ζωή μας ανάλογα με τις αξίες του δόγματος που ακολουθούμε.

Eleni C. Macropulos said

at 9:33 pm on Oct 2, 2010

Επίσης ξέρουμε από τον Freud ότι υπάρχει το ασυνείδητο που σχετίζεται άμεσα από την βρεφική μας ηλικία.Γι'αυτό γίνεται η ένταξη μας στην θρησκεία μας σε αυτήν την ηλικία.Φαντάσου αν κάποιος (που δεν ασπάζεται κάποιο δόγμα μέχρι την ηλικία των 18)είναι ασύδοτος, μπορεί αυτός να επιλέξει ένα δόγμα με τις αξίες που ανέφερα, αλλά και με αξίες όλων των δογμάτων που μοιάζουν μεταξύ τους ;(εκτός βέβαια αν δεν πιστεύει στην ύπαρξη του Θεού)

Eleni C. Macropulos said

at 9:33 pm on Oct 2, 2010

Ακόμη, μπορείς να αλλάξεις το δόγμα σου ή να είσαι άθεος ενώ (για παράδειγμα)οι γονείς σου σε έχουν βαφτίσει χριστιανό ορθόδοξο.Δεν το απαγορεύει κανείς αυτό.Άρα δεν θεωρείται άδικο το να αποφασίζουν οι γονείς το δόγμα του παιδιού του όταν το ίδιο μπορεί αργότερα να το απορρίψει.

Dimitra Polizou said

at 12:51 pm on Oct 3, 2010

Εννοείται πως οι γονείς μπορούν όχι μόνο να εντάξουν τα παιδιά τους σε κάποια θρησκεία αλλά και να τα συμβουλεύσουν ανάλογα με το ποιο δόγμα θέλουν να ακολουθήσουν...σε σχέση με αυτό που πιστεύουν και οι ίδιοι..
Απλά διαφωνώ με τον τρόπο που γίνεται αυτό σήμερα σε κάποιες συντηρητικές ή προκατηλημένες οικογένειες.(π.χ. σε χωριά )Αυτές οι οικογένειες αντιλαμβάνονται ως αυθεντίες κάποιες ηγετικές ίσως μορφές για αυτούς ,
π.χ. τους ιερείς μιας κοινότητας και ακολουθούν πιστά τις απόψεις τους...

Nikolaos Kypriotakis said

at 7:46 pm on Oct 3, 2010

Οκ σας αρέσει πολύ η Αρχική Σελίδα τι να κάνουμε ... (και ιδιαιτέρως πολύ σας αρέσουν τα σχόλια ...)
Ξεκινήστε σιγά σιγά να γεμίζετε με περιεχόμενο και τις άλλες σελίδες (δείτε τις νέες: "Εννοιολογικά διαγράμματα" και Σελίδα "Ασπροπίνακας"
Ένα (κοινόχρηστο) έγραφο doc ίσως σιγά σιγά να αρχίσει να δημιουργείται (ή/και τρεις τέσσερις διαφορετικές εργασίες/απόψεις)

Maria Papakonstantinou said

at 9:45 pm on Oct 3, 2010

Μέχρι στιγμής συμφωνώ απόλυτα μαζί σας..... Αλλά επιμένω ότι θρησκεία και επιστήμη μπορουν να συνυπάρχουν... Συνεπώς διαφωνώ κάθετα με τον κύριο Dawkings ο οποίος υποστειρίζει ότι η θρησκεία κρατά πίσω την επιστήμη.... Όπως και να έχουν τα πράγματα εγώ πιστεύω ότι πρέπει να μελετήσουμε πολύ πάνω σε αυτό το θέμα για να έχουμε μία σωστή και ορθή άποψη...

Maria Papakonstantinou said

at 9:47 pm on Oct 3, 2010

Α... κ. Κυπριωτάκη μπορούμε και εμείς να χρησιμοποιήσουμε το edit και να προσθέσουμε φωτογραφίες ή άλλες πληροφορίες????

Nikolaos Kypriotakis said

at 12:44 am on Oct 19, 2010

Οκ το κατανοώ ... Όλοι μας έχουμε πολύ διάβασμα, αλλά θα πάμε σιγά σιγά ... δεν βιαζόμαστε !!!

Nikolaos Kypriotakis said

at 12:47 am on Oct 19, 2010

Έχω δώσει άδεια writer και στον Αντρέα. Περιμένουμε λοιπόν τη συνεισφορά του ...

Eleni C. Macropulos said

at 9:22 pm on Oct 19, 2010

Δύσκολο εώς αδύνατον το βλέπω για τον αδελφό μου γιατί τρέχει και δεν φτάνει τώρα με τα διαβάσματα του φροντηστηριου( το μεσημερι ) παράλληλα με του σχολείου (μέχρι αργά το βράδυ)...2α Λυκείου είναι πλέον...Έχει μειωθεί αρκετά ο ελευθερός του χρόνος σε σχέση με πέρυσι.Παρόλο αυτά θα τον ενημερώσω(δεν μπανει γενικα στο e-mail του γιατι δεν του αρέσει) και από κει και ύστερα θα κρίνει ο ίδιος για τον εαυτό του.

Έχουν αρχίσει και σχολειάζουν το άρθρο μου(1 σχολιο).Σας ευχαριστώ που αφιερώσατε το χρονό σας για το άρθρο μου!

Nikolaos Kypriotakis said

at 12:43 am on Nov 9, 2010

Χαίρομαι που αυξήθηκε η ομάδα μας και που επιτέλους αρχίσατε να κάνετε editing !!! Καιρός να αρχίσετε να γράφετε το συνεργατικό σας κείμενο ... Θεωρώ πολύ σημαντικά και τα εννοιολογικά διαγράμματα ... Τέλος πάντων, με την άνεσή σας ... Δεν πιεζόμαστε

George σουλιώτησ said

at 4:56 pm on Nov 9, 2010

Δεν πρέπει να επεκτείνουμε το θέμα στην προσέγγιση τησ Δημιουργίας?

Eleni C. Macropulos said

at 5:21 pm on Nov 10, 2010

ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!!!!!!!!:-D

George σουλιώτησ said

at 12:26 am on Nov 12, 2010

:D thanks!!!!!!!

Eleni C. Macropulos said

at 12:30 am on Nov 12, 2010

tpt!!!!!!!!:-0

George σουλιώτησ said

at 3:22 am on Nov 12, 2010

ασχολούμαστε μόνο με ότι έχει να κάνει με την "διαφορά" φυσικής κ θρησκείας?

Nikolaos Kypriotakis said

at 12:54 pm on Nov 12, 2010

Γενικά Φυσικές Επιστήμες (ή ακόμα και Φιλοσοφία, Ψυχολογία) και Θρησκεία

George σουλιώτησ said

at 4:36 pm on Nov 12, 2010

nai

Eleni C. Macropulos said

at 7:07 pm on Jan 3, 2011

βρηκα online την ταινια CREATION - με τον Δαρβινο- Χωρις υποτιτλους. Αν ενδιαφερεστε πειτε μου για να σας πω που να το βρειτε.

Nikolaos Kypriotakis said

at 8:40 pm on Jan 3, 2011

Παιδιά η ταινία CREATION είναι απλώς ένας ... ψυχαγωγικός τρόπος για να "γνωρίσετε" κάποια πράγματα για τη ζωή του Δαρβίνου
Η ταινία υπάρχει στα DVD Clubs αλλά μπορώ και να σας την δανείσω

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!
Περιμένω με πολύ ενδιαφέρον τα κείμενά σας ...

Eleni C. Macropulos said

at 12:21 pm on Jan 4, 2011

Επρεπε να γραψουμε κειμενο;;;
Σε τι ακριβως πρεπει να σταθουμε στα κειμενα μας;
Συγγνωμη, αλλα δεν ηξερα οτι επρεπε να γραψουμε δικο μας κειμενο και να το παρουσιασουμε ...
Θα προσπαθησω να το γραψω πριν επιστρεψουμε στο σχολειο.

καλη χρονια!!!!

Eleni C. Macropulos said

at 12:19 pm on Feb 11, 2011

Παιδιά πρέπει να πάρουμε μπρος γιατί αν συνεχίσουμε έτσι δεν θα γίνει η εργασία.

You don't have permission to comment on this page.